השערות הן בהחלט במקום, אבל אל ליועץ השיווק להדבק לרעיון ספציפי, לדבוק בו ולחפש את האור מתחת לפנס. במרבית הפרויקטים היותר מוצלחים הפתרון בסיום המסע היה שונה מאוד מן ההשערות בתחילתו וגאוותי כיועץ שיווק היא כמובן על הפתרון אבל גם על הגמישות המחשבית והפתיחות בתהליך. התשוקה הינה לאורך כל תהליך היעוץ השיווק. יש יועצים הרואים במחקר כאב ראש, רע הכרחי. מדוע עלוליועץ שיווק לראות במחקר “קוץ בתחת”? מחקר גוזל זמן.אין ספק כי עבודת יעוץ בה יש מחקר תימשך יותר זמן מאשר עבודת יעוץ בה לא משולב מחקר. יועץ יעיל אך ללא תשוקה רק רוצה לסיים ולעבור לפרויקט הבא. בנוסף מחקר מעמיס על יועץ השיווק עוד עבודה. כתיבת בריף, הצעות מחיר, התמקחות, הגהות, אישורים מול הלקוח, סינכרון מול מכון המחקר, בחירת מתודולוגיה וכן זה גם עולה כסף ובמקרים רבים הלקוח מתקצב פרויקט בסכום נתון וסופי ולכן תקציב המחקר נוגס בתקציב יועץ השיווק. ולמרות זאת המחקר הוא הלחם והחמאה ליועץ השיווק הבלש, זה עם התשוקה. באופן אישי וככל הנראה די חריג, נטייתי היתה להעמיק ולנתח אישית את הממצאים מתוך מסד הנתונים. לשיטתי אין מכון מחקר טוב ככל שיהיה המבין את שאלות המחקר טוב כמו יועץ השיווק. מלאכת קריאת הנתונים עוד בהיותם גלם היתה תמיד מרתקת בעיני ,כל מסננת בדמות מכון מחקר רק עשויה להסתיר ממני פריט מידע שאולי יוביל לרעיון יצירתי חדש ולפריצת דרך שיווקית עבור הלקוח. כיצד יודע יועץ השיווק הבלש זה עם התשוקה שהוא בתואי הנכון? כאשר הוא מרגיש כי המציא גלגל. לא בכל פרויקט ממציאים גלגל אבל זו צריכה להיות השאיפה. כמו שאמר מ.מ בובר על האמת “לא נאמר אם תשאף תגיע ,נאמר, אם תשאף אז תתעלה ואולי תגיע.” אם אתה לא מייצר חדשנות ופריצות דרך, אין לך מספיק תשוקה ואתה במקצוע הלא נכון. התשוקה ניזונה במעגל סגור מאותן פריצות דרך שיצרת המובאות על ידי הלקוח לידי מימוש. התחושה הנשגבת היא כאשר אתה נוסע בכבישי הארץ ורואה אתרים ואו מועצות שמיתגת ,מסתובב בין מדפי המרכול ורואה מוצרים שהיתה לך יד ביצירתם. לא אין חובה שתתוגמל כספית מההצלחה. לא במימד החומרי הזה מודד עצמו יועץ השיווק עם התשוקה.יועץ השיווק “חי” מהסיפוק המקצועי של פרויקטים שהבשילו בהצלחה.